Wikiblog

ویکی بلاگ

چرا در زمان مطالعه، صدایی در درونمان می شنویم؟

۰ نظر

وقتی حرف های خود به یک نفر و پاسخ او را تصور می کنید، در واقع نوعی صدا را در درونتان «می شنوید» که احساس می کنید واقعی نیست. این نوع تخیل صوتی را می توان اندکی شبیه به تخیل بصری دانست؛ جایی که می توان بدون دیدن چیزی آن را در ذهن خود تصور کرد (مثل خیال یک قورباغه و زوم کردن روی یکی از چشمهایش).


بقیه در دامۀ مطلب ...


۰ ۰

بیماری ام اس

۰ نظر

نشانه های بیماری ام اس
سیستم ایمنی بدن در بیماری ام‌اس به بافت چربی درون مغز حمله کرده و نقاط مختلفی را درگیر می‌کند؛


بقیه در ادامۀ مطلب ...


۰ ۰

تصاویر جالب از احسان علیخانی در برنامۀ خنده وانه

۰ نظر

تصاویر جالب از احسان علیخانی در برنامۀ خنده وانه

چهارشنبه 95/3/12


تصاویر جذاب و دیدنی از احسان علیخانی


بقیۀ تصاویر در ادامۀ مطلب ...


۰ ۰

کاریکاتور بازیگران

۰ نظر

کاریکاتورهای هنرمندان ایرانی در نمایشگاه

کاریکاتورهای برخی هنرمندان با حضور خود هنرمندان و به عنوان نیکاریکاتور در نمایشگاه  برگزار شد.

 

نمایشگاه کاریکاتور شهاب جعفر نژاد با نام «نیکاریکاتور» که ترکیبی از نیکوکاری و کاریکاتور است، در گالری آرت سنتر به نفع خیریه بهنام دهش پور (برای بیماران مبتلا به سرطان ) برگزار شد.

 

بقیۀ تصاویر در ادامۀ مطلب ...



۰ ۰

امتحان زوال عقل – تست هوش جالب

۱ نظر

تست هوشامتحان زوال عقل – تست هوش جالب

سوال اول: شما در یک مسابقه سرعت شرکت کرده‌اید. از نفر دوم سبقت می‌گیرید؟ اکنون در چه جایگاهی قرار دارید؟

جواب

اگر پاسخ شما جایگاه اول بوده، به‌طور حتم شما دارید اشتباه می‌کنید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جایگاه او را به دست خواهید آورد پس دوم می‌شوید!

سوال دوم: اگر از نفر آخر سبقت بگیرید، جایگاه شما …. ؟


بقیۀ سؤالات در ادامۀ مطلب ...


 

۰ ۰

حکایتی از سعدی

۱ نظر

حکایتی از سعدی

حکایت جالب گله از همسر ناسازگار از سعدی

 

با کاروان یاران به سوى دمشق رهسپار شدیم. به خاطر موضوعى از آنها ملول و دلتنگ شدم. تنها سر به بیابان بیت المقدس نهادم و با حیوانات بیابان مانوس شدم. سرانجام در آنجا به دست فرنگیان اسیر گشتم. آنها مرا به طرابلس (یکى از شهرهاى شام) بردند و در آنجا در خندقى همراه یهودیان به کار کردن با گل گماشتند. تا اینکه روزى یکى از رؤساى عرب که با من سابقه اى داشت از آنجا گذر کرد، مرا دید و شناخت.


بقیۀ حکایت در ادامۀ مطلب ...

 

۰ ۰

زندگی نامۀ زهرا سالاریه اولین دریانورد زن در ایران

۰ نظر

آیا تا به حال شده که با خود بنشینید و به رویاهای‌تان بیندیشید؟ به اینکه دوست داشتید چه شغلی داشته باشید یا اینکه مثلا یک ماشین شاسی بلند قرمز رنگ داشته باشید؟ برای مثال من دوست دارم سوار اتومبیلم بشوم و بدون هیچ فکری دور دنیا را سفر کنم. نمی‌دانم، شاید هم یک روزی بتوانم! از قدیم گفته اند خواستن توانستن است.

یکی از همین افرادی که رویاهای خود را دنبال کرده است، دختر جوانی است به نام زهرا سالاریه که توانسته لقب اولین دختر دریانورد ایران را مال خود کند. حتما با خود فکر می‌کنید زهرا سالاریه هم مثل دختران مرفه دیگری است که دوست داشته مشهور شود ولی واقعیت چیز دیگری است.


بقیۀ متن در ادامۀ مطلب ...



۰ ۰

مقالۀ مغناطیس

۰ نظر

مقدمه

مغناطیس واژه‌ای است که برای نشان دادن پاسخ میکروسکوپی ماده به میدان مغناطیسی بکار می‌رود؛ و فاز مغناطیسی ماده را نسبت به این پاسخ دسته‌بندی می‌نماید. برای نمونه شناخته‌شده‌ترین فاز مغناطیس فرومغناطیس است که در آن ماده میدان پایدار مغناطیسی رادر خود ایجاد می‌کند. نیکل، کروم، آهن، گادولینیوم و آلیاژهایشان ازین دسته‌اند. البته همهٔ مواد پاسخی در برابر میدان مغناطیسی ار خود نشان می‌دهند. برخی مانند پارامغناطیس جذب میدان می‌شوند و برخی دیگر مانند دیامغناطیس از میدان رانده می‌شوند. برخی دیگر هم رفتارهای پیچیده‌تری دارند. اثر میدان بر برخی مواد قابل چشم‌پوشی است که آنها را نامغناطیس می‌نامند. آلومینیوم، مس، آب و گاز‌ها ازین دسته‌اند.

یک ماده می‌تواند چندین فاز (حالت) مغناطیسی را دارا باشد زیرا دما، فشار و شدت میدان بر فاز (یا همان حالت) مغناطیسی تاثیرگذار است.


بقیۀ مقاله در ادامۀ مطلب ...


۰ ۰

مقالۀ اپتیک یا نور شناسی

۰ نظر

مقدمه

نورشناسی، اپتیک یا فیزیک نور، شاخه‌ای از فیزیک است که به بررسی نور و خواص آن و برهمکنش آن با ماده می‌پردازد. نورشناسی به مطالعه حوزه مرئی، ماوراء بنفش و زیر قرمز امواج الکترومغناطیسی می‌پردازد.

کمال‌الدین فارسی ریاضی‌دان و فیزیکدان برجسته ایرانی سهم عمده‌ای در گسترش فیزیک نور داشته است.


بقیۀ مقاله در ادامۀ مطلب ...


۰ ۰

مقالۀ اعتیاد به اینترنت

۰ نظر

مختصری دربارۀ رسانۀ اینترنت

اینترنت در حال حاضر جدید ترین نوع رسانه است که مردم در اختیار دارند. با ورود هر نوع رسانه ای، مردم به نوعی به آن وابسته می شوند. به عبارت دیگر کشف هر نوع رسانه روی افکار و احساسات مردم تأثیر می گذارد. مثلاً قبل از اینترنت، رادیو، تلفن و تلوزیون و سینما و... رسانه ای به روز به حساب می آمد که کسانی که از آنها استفاده می کردند، از آنها در احساسات و افکار خود تأثیر می پزیرفتند و الگو می گرفتند.

امروزه نیز مردم از اینترنت تأثیر می پذیرند. دربارۀ هر رسانه حامیان و مخالفانی وجود دارند. در مورد اینترنت هم همینطور است؛ حامیان به کنایه طرف مقابل را « مرتجع » یا « فناوری ستیز» و مخالفان به تمسخر حامیان را « بی فرهنگ »، « خیالاتی » و « ساده لوح » می نامند.

اما آنها باید توجه داشته باشند که اینترنت رسانۀ بدی نیست و خیلی هم خوب نیست؛ چون میزان استفادۀ هر شخص خوب یا بد بودن آن را مشخص می کند. شخصی به نام دیوید سارنوف در این باره می گوید: ما آماده ایم که ابزار های فناوری را قربانی گناه کسانی کنیم که از آنها استفاده می کنند. محصولات علم مدرن فینفسه نه خوبند و نه بد. بلکه روش استفاده از آنهاست که ارزششان را تعیین می کند.


بقیۀ مقاله در ادامۀ مطلب ...


۰ ۰
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کانال تلگرام رمان‌های من | @TiranaNovels